125 lieknėjimo dienos arba kaip aš priaugau daugiau nei numečiau

lieknejimui

Tik kita dietos besilaikanti mergina gali suprasti tą pilną motyvacijos rėkimą į veidrodį “aš numesiu svorio, aš tapsiu tokia liekna, kad virsi iš klumpių”. O tą motyvuotą ir įkvepiantį 10 minučių rėkimą tik retkarčiais nutraukia prakandamo traškaus sumuštinio su kumpiu ir sūriu garsas . Taip taip taip. Vieną kalbame, kitą darome ir tai tikrai nepadeda lieknėti. Ir tai tik smulkmena palyginus su tuo kokias klaidas darome bandydamos numesti svorio.

Šiame straipsnyje nebus mano istorijos, o jei ji būtų, tai tikrai ne 125 dienų, o greičiau 12,5 metų. Šiame straipsnyje noriu… pasijuokti pati iš savęs ir parodyti kitoms, kokių klaidų mes pridarome norėdamos sulieknėti, o rezultato sulaukiame, deja, dažnai atvirkštinio. O juk iš ko yra geriau mokytis jei ne iš savo ir svetimų klaidų.

#1. Pradėsiu sveikai maitintis nuo pirmadienio, o iki tol reikia suvalgyti tuos 3 kg saldainių, kad namuose neliktų pagundų.

Man ši lieknėjimo klaida asocijuojasi su pasiruošimu sportuoti. Nusiperki brangius bėgimo batelius, sportinę aprangą, įsirašai į telefoną programėlę kuri fiksuoja laiką ir atstumą, įmantrų daugkartinio naudojimo butelį vandeniui ir sekančią dieną susiruoši pabėgioti, bet… lauke lyja lietus ir bateliai numetami į kampą.

Pradėti sveikai maitintis nereikia ypatingo pasiruošimo, aplinkos pakeitimo ar maisto rezervo ištuštinimo. Bet kuris mitybos specialistas patvirtins, jog staigus mitybos įpročių pakeitimas organizmui sukelia stresą, žmogus pasijunta blogai, tad noras keistis staiga dingsta. Jau nekalbant apie tai, kad staiga pasikeitusį maisto racioną organizmas supranta kaip grėsmę(prasidėjo karas ir nebeliko maisto?) ir pradeda kaupti papildomus rezervus lašinukų pavidalu.

Tad sveikos mitybos pokyčiai turi būti “prisijaukinti” pamažu, formuojami nauji įpročiai, į racioną pamažu įtraukiami nauji sveiki produktai ir atsisakoma senų. O tuos tris kilogramus saldainių galima sėkmingai suvaišinti kavos užsukusiems draugams.

#2. Sportuoti ar reguliuoti mitybą? Nes dviejų darbų vienu metu daryti nesugebu…

5 metus laikiausi dietos, 5 sportavau, o lieknėti pradėjau kai išmokau daryti abu vienu metu. Ir tai ne juokas. Išties nėra stebuklingos dietos, kuri leistų greitai sulieknėti kai nieko nedarai o tik sėdi prie kompiuterio ir kartais nueini iki tualeto. Lygiai taip pat neveikia ir sportas, jei kas kart po treniruotės sukerti keptuvę keptų bulvių su spirgučiais.

Kaip sakoma, vienas laike ne karys. Tad norint išties numesti svorio, reikia derinti sportą ir mitybą. Ir tai neturi būti laikinas ekstremalus išbandymas, o turi būti palaipsnis perėjimas prie naujo sveikesnio gyvenimo būdo.glorija kudinames

#3. Ooo, stebuklingos tabletytės… Dabar tai sulieknėsiu!

Maisto papildai lieknėjimui išties yra “ant bangos”. Ir didžiausia jų neveikimo priežastis nėra jų sudėtis ar gamintojo “machinacijos”, o pačio vartojančio žmogaus neatsakingumas. “Ai, aš dabar vartoju tuos papildus lieknėjimui, tai tas papildomas pyragaitis nepakenks”, – jei teko ištarti panašią frazę, galiu lažintis, jog svorio nenumetei.

Stebuklų pasaulyje nėra, kaip nėra Kalėdų senelio ir rožinio vienaragio. Maisto papildai lieknėjimui nepadės arba padės tik nežymiai, jei nekeisi gyvenimo būdo. Priklausomai nuo papildų rūšies jie skatina medžiagų apykaitą, metabolizmą, suteikia energijos, skatina riebalinio sluoksnio deginimą, mažina alkį. Suderinti su sportu ir sveika mityba jie gali padaryti stebuklus. Tuo tarpu jų vartojimas negali būti naudojimas kaip pasiteisinimas papildomiems užkandžiams.

(Perskaityta per mėnesį: 25, iš jų šiandien: 1.)

About 1n1