papildai kreatinas

Kreatinas žaliems: suprantamai apie vieną populiariausių sporto papildų

papildai kreatinas

Kas bent kiek laiko praleidžia sporto salėje ar šiaip pasportuoja, tikrai yra girdėję terminą kreatinas. Tai vienas populiariausių papildų sportui, dažnai laikomas svarbiausiu arba kitų specialistų laikomas pirmu po pieno išrūgų baltymų. Tačiau kas tai yra? Dar vienas stebuklingas papildas padedantis užauginti raumenis ar naudingas sportininkų sveikatai preparatas? Trumpai ir glaustai apie kreatiną šiame straipsnyje.

Pagal Laisvosios enciklopedijos Wikipedia apibrėžimą, kreatinas (angl. Creatine) – tai azoto turintis organinis junginys, kurio yra visų stuburinių raumenyse, nerviniame audinyje, kraujyje. Padeda susitraukti raumenims. Sintetinasi žmogaus ir gyvūnų inkstuose bei kepenyse. Maždaug 90 % kreatino žmogaus kūne yra griaučių raumenyse, kita dalis – širdyje ir smegenyse. Ką tai reiškia? Kreatinas yra natūralus ir žmogaus organizme egzistuojantis junginys, kuris yra tarsi raumenų statybinė medžiaga. Būtent dėl to, sportininkai ir mokslininkai skiria daug dėmesio kreatinui, nes papildomas jo kiekis ar užtikrinimas, kad organizme jo netrūksta, užtikrina geresnius sportinius pasiekimus.

Sportininkai kreatiną renkasi dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, kreatinas užtikrina aukštą energijos lygį. Papildas didina ištvermę, todėl galima daug ilgiau ir efektyviau sportuoti. Liaudiškai tariant, tiesiog atsiranda daugiau jėgų. Tuo tarpu po intensyvios treniruotės, kreatiną vartojantys sportininkai greičiau atgauna jėgas, mažiau jaučiasi raumenų nuovargis. Vartojant kreatiną, treniruojantis organizmas išskiria mažiau pieno rūgšties, dėl kurios paprastai po treniruočių skauda raumenis. Antra svari priežastis – kreatinas išryškina raumenis ir didina raumenų masę. Tačiau priešingai populiariam mitui, kreatino papildai nėra stebuklingas, per kelis mėnesius raumenų kalną užauginantis preparatas. Jis suteikia energijos raumenims bei padeda juose išsaugoti vandenį, o dėl to raumenys yra pilnesni ir ryškesni.

Skeptikai dažnai klausia, kodėl sportininkai turi vartoti kreatino papildus, jei tai natūralus junginys, kurio esama maiste? Žinoma, galima jo gauti pakankamai ir su maistu, tačiau tai nepraktiška – kreatino kiekis maiste yra nedidelis, todėl reiktų suvartoti itin didelius kiekius tam tikrų maisto produktų, kad gauti reikiamą dozę. Dideli kiekiai, pavyzdžiui, reiškia truputį daugiau nei 2 kg žalios raudonos mėsos per dieną, o tai daug net ir labai alkanam žmogui. Todėl subalansuoti kreatino papildai yra naudingiausia priemonė sportuojantiems.

(Perskaityta per mėnesį: 7, iš jų šiandien: 1.)

About 1n1