Saugaus atstumo laikymasis viešose vietose – viena iš svarbių apsaugos nuo koronaviruso priemonių. „Eurovaistinės“ užsakymu atliktas tyrimas rodo, kad tai turi teigiamos įtakos privatumo vaistinėse užtikrinimui. Reprezentatyvi „Spinter tyrimai“ visuomenės nuomonės apklausa rodo, kad 62 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog vaistinėje užtikrinamas jų privatumas. 2016 m. atliktoje tokioje pat apklausoje tokių gyventojų buvo 55 proc., tai rodo, kad situacija yra gerėjanti.
62 proc. mano, jog vaistinėje užtikrinamas jų privatumas. „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė Ingrida Damulienė sako, kad tai labai svarbu ir kartu su visa komanda jie nuolat ieško priemonių, kurios padėtų užtikrinti privatumą konsultuojantis vaistinėje. „Galvodami apie klientus visada siekiame, kad vaistinėse jie jaustųsi patogiai ir jaukiai. Dažnai diskutuojame su kolegomis, ką galime padaryti, kad pavyktų užtikrinti visišką privatumą. Investuojame į profesionalų vaistininkų aptarnavimą, dažnai aptariame įvairias situacijas, kaip konsultuoti klientą vienu ar kitu atveju. Ieškome ir techninių sprendimų, pavyzdžiui, tam buvo labai naudingi atstumą eilėje žymintys lipdukai“, – sako I. Damulienė.
Pasak „Eurovaistinės“ sostinės regiono vadovės Jelenos Deksnienės, sveikatos problemos yra tai, apie ką klientai nenori, jog aplinkiniai girdėtų, todėl privatumas vaistinėje labai svarbus. „Kartais šios problemos – intymios, asmeniškos, ir žmogui visai nesinori, kad apie jas girdėtų visi aplink esantys. Jei taip nutinka, žmogus nejaukiai jaučiasi, pagaliau, ir pačiam farmacininkui sunkiau dirbti, jis negali nuodugniai pakonsultuoti kliento. Tokios situacijos turi neigiamos įtakos aptarnavimo kokybei vaistinėje“, – teigia J. Deksnienė.
Privatumo srityje „Eurovaistinė“ jau pasiekė pokyčių – karantino metu buvo pradėtos naudoti atstumą eilėje žymintys lipdukai ir žmonės ėmė pratintis prie prašomo atstumo. Didesniuose miestuose šie pokyčiai prigijo greičiau, mažesniuose – lėčiau, o dabar, dar ir prisidėjus pandemijos iššūkiams, matoma, kad atstumų vaistinėje tikrai paisoma.
Vaistininkai sako, kad ryškiausius klientų elgesio pokyčius pastebėjo per karantiną, kai buvo skatinama laikytis saugaus atstumą. 56 proc. vidinėje „Eurovaistinės“ apklausoje dalyvavusių vaistininkų sako, kad didesnį privatumą užtikrinti palengvina atstumas tarp klientų eilėje.
Dauguma vaistininkų tvirtina, kad jiems labai svarbu užtikrinti klientų privatumą vaistinėje, šiam teiginiui pritarė 94 proc. apklausoje dalyvavusių vaistininkų. Taip pat farmacininkai pastebi, kad patys klientai šiandien dažniau drąsiau konsultuojasi, net ir iki tol laikytomis „nepatogiomis“ temomis.
„Spinter tyrimai“ rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais vykdytoje apklausoje dalyvavo 1008 respondentai.
Pranešimą paskelbė: Laura Bielskė, Eurovaistinė, UAB