Sveikata

Ekspertai: vietiniai kosmetikos gamintojai supranta lietuvių odos subtilybes tarsi mama

Nuo mažų dienų mūsų odą dažniausiai puoselėja mamos, iš kartos į kartą perduodamos savo patirtį ir patarimus. Bėgant metams, artimiausio žmogaus dėmesį odai pakeisti bandome įvairiomis kosmetikos priemonėmis, tačiau šalies kosmetikos gamintojų ir specialistų teigimu, tik geriausiai lietuvių odą ir įpročius išmanantys vietiniai gamintojai geba atstoti mamos rūpestį. Kuo ypatinga Lietuvos gyventojų oda ir kokie priemonių receptai geriausiai atliepia lietuvių poreikius?

Pasak ekologiškus aromaterapinius aliejus ir kitas kosmetikos prekes „KAP KAP“ gaminančios įmonės UAB „Gamtos turtai“ bendrasavininkės Indrės Gedminės, Lietuva yra metų laikais turtinga šalis, todėl mūsų oda patiria daugiau streso ir pokyčių.

„Kiekvienas sezonas reikalauja skirtingo odos priežiūros ritualo. Šaltis, vėjas, drėgmė ir aktyvūs saulės spinduliai yra tarsi streso faktoriai, veikiantys šį organą, o mūsų misija – jį apsaugoti. Oro permainos sukelia įvairias odos problemas, pavyzdžiui, dehidrataciją, paraudimus arba kuperozę, pigmentaciją ir dar daugiau. Todėl priklausomai nuo odos būklės ir metų laiko, rekomenduojame rinktis papildomas jos priežiūros priemones“, – sako I. Gedminė.

Artėjant šiltesniems orams, odą būtina drėkinti

„KAP KAP“ bendraįkūrėja Milana Mačijauskienė pratęsia, kad oda rūpintis reikia ištisus metus, tačiau ypač po šaltojo sezono, pastaroji patiria dar didesnį stresą, dažnai būna dehidratavusi, todėl ją yra būtina drėkinti ir apsaugoti nuo tolimesnio drėgmės netekimo.

„Tam tinka hidrolatai, hialurono serumai, kurie atstato drėgmės lygį odoje, didina elastingumą, suaktyvina kolageno gamybą. Taip pat laikotarpiu, kol saulės ne per daugiausia, į odos priežiūros rutiną naudinga įtraukti priemones su tokiomis veikliosiomis medžiagomis kaip vitaminai A ir C. Jie atgaivina odą, atkuria jos spalvą, švelnina pigmentines dėmes“, – teigia pašnekovė.

I. Gedminės teigimu, šiltuoju laikotarpiu odą reikėtų apsaugoti nuo saulės spindulių ir drėkinti toliau: „Šiam tikslui puikiai tarnauja jau minėti hidrolatai ar gėlių vanduo, taip pat natūralūs vandenys su augalų veikliosiomis medžiagomis. Be to, artėjant vasarai, svarbu nepamiršti apsaugos nuo saulės. Rekomenduojame rinktis priemones, kurios būtų su SPF apsauga.“

Lietuvių poreikius atitikti padeda ir mokslininkai

M. Mačijauskienė akcentuoja, kad daugelis lietuviškos kosmetikos gamintojų produkciją kuria kartu su mokslininkais, o jiems naudoja pažangiausias ir veiksmingiausias veikliąsias medžiagas, kurių pasirinkimas – itin platus.

„Naudodami lietuviškos kosmetikos gaminius galite atliepti visus odos poreikius – svarbiausia, išsirinkti sau tinkančias priemones, kurios spręs kiekvieno žmogaus odos problemas individualiai. Dažniausiai į kosmetologus lietuviai linkę kreiptis tada, kai jau turi kažkokių problemų, tačiau lygiai tokia pat svarbi yra ir jų prevencija“, – sako pašnekovė.

Odos specifiką supranta lyg mama

Laura Sipavičiūtė, „Pigu.lt“ kosmetikos prekių grupių vystymo vadovė, priduria, kad lietuviškos kosmetikos paklausa pastaruoju metu vis auga, todėl prekybos centras internete siekia neatsilikti ir pirkėjams pasiūlyti atitinkamą vietinių prekių ženklų pasirinkimą.

„Būtent Lietuvos kosmetikos kūrėjai geriausiai žino mūsų šalies oro sąlygas ir kitus odą veikiančius aplinkos veiksnius, o jų produktai tarsi rūpestingos mamos prisilietimas atliepia lietuvių odos subtilybes. Nenuostabu, kad šiomis priemonėmis domimasi vis labiau. Dėl to „Pigu.lt“ turime platų vietinės kosmetikos asortimentą, pirkėjai gali rasti tiek mažesnių, tiek žinomų vietinių gamintojų produktų. Tarp jų ir tokie prekių ženklai kaip „Kilig“, „Margarita“, „Ecodenta“ „Mano“, „Biocos“, „KAP KAP“ bei daugybė kitų“, – vardija L. Sipavičiūtė.

„Pigu.lt“ atstovės teigimu, galima išskirti du Lietuvos kosmetikos vartotojų tipus – egzotiškąjį ir konservatyvųjį. Pirmieji entuziastingai bando naujus produktus, o antrieji renkasi žinomus prekių ženklus ir pažįstamas priemones.

Anot L. Sipavičiūtės, šiuo metu tarp „Pigu.lt“ klientų populiariausios priemonės yra muilai, dušo želės, kūno kremai, priemonės plaukų stiprinimui, šampūnai, veido priežiūrai skirti produktai – veido kremai, serumai, kaukės, prausikliai, tačiau didėja ir namų sąlygomis, autentišką SPA patirtį leidžiančių susikurti priemonių paklausa.

„Suprantama, kad daugiau laiko praleidžiant namuose, klientai taip pat vis dažniau renkasi priemones procedūroms, kurias gali atlikti savo vonios kambaryje, pavyzdžiui, įvairias veido kaukes, eterinius, kosmetinius aliejus, hidrolatus, skirtingus serumus ar kitus kūno ir plaukų priežiūros produktus“, – pažymi L. Sipavičiūtė.

Kruopštesnė odos rutina ir didesnis dėmesys natūralumui

I. Gedminės teigimu, pastaruoju metu klientai darosi sąmoningesni, pastebima tendencija ir noras rinktis natūralesnės kilmės kosmetikos priemones.

„Vartotojai aktyviau ima gilintis į produktų sudėtines medžiagas, pavyzdžiui, vis labiau yra vertinamos tokios veikliosios medžiagos kaip natūralūs ekstraktai, augalinės kilmės komponentai, eteriniai aliejai ar vitaminai“, – sako pašnekovė

Kalbėdama apie veido odą, ji akcentuoja pokyčius šalies gyventojų rutinoje: „Jei anksčiau pirkėjai rinkdavosi vieną veido odos priežiūros priemonę, dabar populiarėja pilno rytinio ir vakarinio ritualo atlikimas, kelių žingsnių procedūros. Jos įtraukia ir hidrolatus, ir serumus ar kremus, kurie papildo vieni kitus.“

Pranešimą paskelbė: Rasa Aleškevičiūtė, UAB „Gravitas Partners“
Ekspertai: vietiniai kosmetikos gamintojai supranta lietuvių odos subtilybes tarsi mama