Penktadienio popietę seserys Irūna Puzaraitė-Čeponienė ir Ineta Puzaraitė-Žvagulienė pristatė specialią, paramos projektui „Ankstukai“ įrašytą, lopšinę. Jau penktus metus lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ vykstantis, analogo Europoje neturintis, paramos projektas „Ankstukai“ siekia atkreipti visuomenės dėmesį į problemas, su kuriomis susiduria šeimos, sulaukusios mažylių anksčiau numatyto laiko.
Viena iš lopšinės atlikėjų – Ineta Puzaraitė-Žvagulienė pati susilaukė sūnaus anksčiau nei tikėtasi. „Į paramos projekto „Ankstukai“ veiklą įsitraukiau pati susilaukusi sūnaus anksčiau numatyto termino. Kaip ir kitos besilaukiančios, nerimavau, kad vaikelis negimtų per anksti, o taip nutikus, palaikymas iš aplinkinių buvo labai reikalingas. Iki šiol aktyviai bendrauju su ankstukų bendruomene. Drauge su seserimi ieškodamos muzikinio kūrinio anksčiau numatyto laiko gimusiems mažyliams pasirinkome žinomą Gyčio Balčiūno sukurtą lopšinę, nes tai lengvai įsimenamas kūrinys su paprastu, šiltu tekstu ir malonia melodija. Jos video klipui naudojame ankstukų bendruomenės nuotraukas“, – sako atlikėja.
Projekto organizatorių teigimu, kasmet augantis visuomenės palaikymas padeda įgyvendinti vis didesnius paramos akcijos tikslus, o ankstukai gali dar greičiau pasivyti savo bendraamžius. Pagrindinis šio paramos projekto tikslas – suteikti visapusišką paramą mažyliams ir jų tėveliams, suteikiant reikalingą medicininę įrangą, paramą pieno bankui Vilniuje, užtikrinant emocinę, psichologinę, informacinę pagalbą.
„Ankstukai – ypatingi naujagimiai jiems reikia išmokti kvėpuoti, žįsti, reguliuoti šilumą, verkti. Šiems mažyliams užtikrinti fizinės bei psichinės sveikatos raidą reikalinga speciali medicininė įranga bei ypatinga medikų priežiūra. Padėti jiems užaugti galime kiekvienas pirkdami „Ankstukų“ akcijos ženklu pažymėtas prekes mūsų parduotuvėse arba aukodami į specialias akcijos dėžutes, esančiose prie kasų“, – sako tinklo „Maxima“ generalinė direktorė Kristina Meidė.
Asociacijos „Neišnešiotukas“ vadovės Astos Speičytės–Radzevičienės teigimu, projektas padeda atkreipti vis didesnį visuomenės dėmesį į šią itin mažai nagrinėjamą problemą. Ji pastebi, kad penktus metus vykdomas projektas „Ankstukai“ kasmet sulaukia vis didesnio visuomenės palaikymo.
„Apie anksčiau laiko gimusius kūdikius, jų šeimas, medicinos galimybes Lietuvoje iki „Ankstukų“ beveik nekalbėta. Šis paramos projektas padėjo itin jautrų klausimą pristatyti tūkstančiams Lietuvos žmonių. Visuomenės palaikymas ir finansinė parama paskatino pokyčius, kurie svarbūs visai bendruomenei – kūdikiams, tėvams, medikams ir kiekvienam esančiam šalia. Akcija siekiama ne tik surinkti lėšas, kurios yra skiriamos gerinti anksčiau laiko gimusių naujagimių medicininę priežiūrą, šeimų emocinę paramą, bet ir didinti visuomenės supratimą ir palaikymą, kuris yra neįkainojamas kiekvieno ankstuko mamai ir artimiesiems“, – sako A. Speičytė–Radzevičienė.
Visa projekto „Ankstukai“ metu surinkta parama skiriama anksčiau numatyto termino gimusiems mažyliams būtinos medicininės įrangos atnaujinimui, šeimos palatų įrengimui, informaciniams leidiniams, pirmosios pagalbos ankstuko krepšeliui, psichologinei ir emocinei pagalbai, edukacinės ir prevencinės platformos kūrimui tėvams, medicinos darbuotojams ir visuomenei. Akciją paremti galima perkant specialiu „Ankstukų“ paramos akcijos ženklu pažymėtas prekes „Maximos“ parduotuvėse arba aukojant pinigus į specialias akcijos dėžutes, esančias prie kasų. Suteikti paramą taip pat galima skiriant 2 proc. gyventojų pridėtinės vertės mokesčio.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Rasa Aleškevičiūtė, UAB „Gravitas Partners”