Sveikata

Mados ekspertė M. Palaikytė: įvaizdis – galinga komunikacijos priemonė

Nors drabužių dizaineriai ir mados prekių ženklai vyrų stiliui dėmesio skiria kone tiek pat, kiek ir moterų, vis dar įprasta manyti, kad pastarieji savo išvaizdos linkę nesureikšminti. Vyrauja nuomonė, kad jie nesureikšmina savo aprangos, o pamėgtus tuos pačius drabužius dėvi ir perka nuolatos. Mados tendencijų analitikė, mados ir stiliaus konsultantė Marija Palaikytė sako, kad tokia situacija keičiasi ir vyrų atrandančių stilisto pagalbą šiandien sparčiai daugėja. Anot jos, tinkamai parinktas ir sėkmingas įvaizdis gali prisidėti prie sėkmės plačiąja prasme.

Įvaizdis gali prisidėti prie sėkmės

Pasak M. Palaikytės, visi žmonės perka madą, tik tikrai ne visi perka tai, kas jiems tinka geriausiai ir juo labiau ne visi privalo žinoti kaip teisingai derinti drabužius ar savarankiškai būti stilingais. Stiliaus konsultantė sako pastebinti, kad mums atrodo įprasta kreiptis į specialistus įvairiausiais kasdienybės klausimais, tačiau stilisto paslaugų tradicija vyrams yra vis dar besiformuojančiame lygmenyje.

„Įvaizdis yra labai galinga nebyli komunikacijos priemonė ir aš neabejoju, kad sėkmingas įvaizdis gali prisidėti prie sėkmės plačiąja prasme. Atrodyti „laiku ir vietoje“, rinktis drabužius, kurie geriausiai tinka individualioms kūno proporcijoms, siekti harmonijos poros įvaizdyje – tai turėtų būti tikslas. Sėkmingas įvaizdis sukuriamas tada, kai galime būti geriausia savo pačių versija, bet rengtis tinkamai ir pagal aplinkybes“, – sako mados tendencijų analitikė.

Taigi ir stilisto tikslas, anot jos, turėtų būti ne tik pagalba perkant drabužius, bet ir edukuojant. Mados konsultantas, M. Palaikytės teigimu, privalo suteikti žinių, kurios ateityje leistų susikurti sėkmingą, išbaigtą ir nuoseklų stilių.

„Investicijos į žinias ir kompetencijas yra svarbiausia, bet sėkminga išorė neabejotinai sustiprina turinį. Todėl rekomenduočiau vyrams nesivadovauti mitais, kad stilisto paslauga yra nenaudinga, labai brangi ar rodo puikybę. Neretai vyrus atbaido ir tai, kad jie nežino, į ką kreiptis. Bet tie, kas ryžtasi ir kreipiasi iš tiesų į kompetentingą specialistą, dažniausiai gailisi to nepadarę anksčiau“, – pasakoja M. Palaikytė.

Nebūtinai tik brangiausi drabužiai

Paklausta, kas vyrus labiausiai motyvuoja konsultuotis su stilistais, M. Palaikytė teigia – dažniausiai šiomis paslaugomis naudojasi tie, kurie savo aplinkoje turi puikiai atrodančių pavyzdžių. Taip pat – paskatinti asmeninių rekomendacijų, šeimos narių. Ji taip pat pastebi, kad vis daugiau vyrų kreipiasi ne tik svarbiausių gyvenimo švenčių metu, bet ir galvodami apie kasdieninės dalykinės aprangos taisykles bei sėkmingo įvaizdžio svarbą jų karjeroje.

„Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie aprangos svarbą, vis daugiau atsiranda informacijos apie teisingus ar nesėkmingus aprangos pasirinkimus renginių metu. Informacijos gausa ir visuomenės raida skatina tobulėti, tačiau dalis žmonių turi noro, bet neturi pajautimo arba tiesiog neturi laiko patys galvoti apie drabužinės formavimą. Tada išeitis – kreiptis į profesionalą“, – pažymi M. Palaikytė.

Mados ir stiliaus konsultantė priduria, kad kai jau pasiryžta, tai į stilistus kreipiasi įvairaus amžiaus, kūno sudėjimo, įvairių finansinių galimybių žmonės. Nepriklausomai nuo jokių individualių duomenų, stilingi gali būti visi, o sėkminga drabužinė tikrai neprivalo būti pilna ypatingai brangių drabužių. 

Pokyčiams – visos galimybės

Nors vyrų požiūris į savo įvaizdį kinta, M. Palaikytė sutinka – juos nuo pokyčių neretai vis dar stabdo nenoras leisti laiką parduotuvėse, apsipirkinėti, rinktis ir matuotis: „Deja, bet neretai vyrai renkasi netinkamo dydžio drabužius – dažniausiai kiek per didelius. Taip pat, skiria mažai dėmesio detalėms, aksesuarams. Jie mažiau linkę eksperimentuoti, išeiti iš įprastų drabužių komforto zonos, tad dažnai pakartotinai perka panašius rūbus. Taip pat jų drabužinėje trūksta aprangos įvairovės priklausomai nuo progų.“

Vis dėlto, kaip antrina Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Kuodytė, šiandien pastebimas ir šio požiūrio pokytis. Anot jos, apsipirkimas prekybos centruose vyrams tampa vis patrauklesnis, nes čia savo įvaizdžiui jie gali rasti viską vienoje vietoje.

„Vyriškam stiliui nuolatos skiriame išskirtinį dėmesį. Pristatome didžiulį garsiausių mados prekių ženklų asortimentą, siūlome jį už patrauklią kainą ir edukuojame savo lankytojus įvaizdžio klausimais. Todėl Kauno „Akropolis“ jau tapo daugelio vyrų pamėgta apsipirkimo vieta, įkvepianti stiliaus pokyčiams, atradimams, grožiui“, – akcentuoja B. Kuodytė.

M. Palaikytė taip pat pritaria, kad vyrai apsipirkimui renkasi pagrindinius prekybos centrus, kuriuose vienoje vietoje gali rasti praktiškai visus reikiamus pirkinius.

Mes gyvename pokyčių laiku ir mane išties džiugina auganti Lietuvos vyrų motyvacija pagaliau atrodyti geriau, vis ryškėjantis supratimas, kad apranga yra svarbi“, – reziumuoja M. Palaikytė.

Pranešimą paskelbė: Ieva Kazokaitė, UAB „INK agency“
Mados ekspertė M. Palaikytė: įvaizdis – galinga komunikacijos priemonė