Laisvalaikis

„Novaturas“ skelbia 2019 m. pusmečio finansinius rezultatus: stabilūs pardavimai ir iššūkiai pelningumui

Pirmąjį 2019 m. pusmetį, nepaisant vis stiprėjančios konkurencijos rinkoje, „Novaturo“ grupės klientų skaičius išaugo 1,9 proc.,  pajamos padidėjo 3,8 proc. lyginant su praėjusių metų pirmuoju pusmečiu. Tačiau perteklinė pasiūla rinkoje, kuri jaučiama nuo 2018 m., turėjo įtakos Grupės ir bendrai viso sektoriaus pelningumui.

Pirmąjį 2019 m. pusmetį „Novaturo“ grupės produktus ir paslaugas įsigijo daugiau kaip 137 tūkst.keleivių – 1,9 proc. daugiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Klientų skaičius Latvijoje padidėjo 8,8 proc., Estijoje – 8,3 proc. lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusias metais ir iš dalies kompensavo 3,3 proc. mažėjusį klientų skaičių Lietuvoje. Tai lėmė, kad Bendrovės pajamos bendrai augo 3,8 proc. ir siekė 83,2 mln. eurų. 

Vasaros sezono metu Turkija išlieka populiariausia kryptimi tarp Baltijos šalių gyventojų dėl gero kainos ir kokybės santykio bei plataus apgyvendinimo pasirinkimo. Pajamos, gautos iš kelionių pardavimų paketų į šią šalį, sudarė daugiau kaip pusę 2019 m. antrojo ketvirčio pajamų ir trečdalį pirmojo pusmečio pajamų. 

Tai, kad tokioje dinamiškoje ir konkurencingoje rinkoje išlaikomepardavimų augimą neabejotinai yra „Novaturo“ stiprybė. Mes išsiskiriame ir tuo, kad klientams galime pasiūlyti vis platesnį kelionių asortimentą už prieinamą kainą. Šį žiemos atostogų sezoną kelionių krypčių sąrašą papildėme dar keliomis tolimosiomis ir daug žadančiomis atostogų kryptimis – Meksika, Balio ir Seišelių salomis, tuo pat metu vidutinę kelionės paketo kainą išlaikydami praktiškai tame pačiame lygyje kaip pastaruosius dvejus metus. Netrukus mūsų klientai jau galės įsigyti ir 2020 metų vasaros atostogas itin palankiomis kainomis bei pasinaudoti išankstinių pardavimų vertėmis“, – sako „Novaturo“ generalinė direktorė Audronė Keinytė.

Pastaraisiais metais dinamiškas Baltijos šalių turizmo sektoriaus augimas pritraukė naujų rinkos dalyvių, kurie sąlygojo didėjančią konkurencinę aplinką. Auganti konkurencija, o taip pat ir karšti orai vietinėse rinkose, ypač birželio mėnesį, lėmė perteklinę pasiūlą, kuri turėjo įtakos viso sektoriaus pelningumui.

2019 m. pirmąjį pusmetį Grupės bendrasis pelnas per metus sumažėjo 28,7 proc. iki 10,7 mln. Eur, o EBITDA sudarė 1,7 mln. Eur, lyginant su 5,9 mln. Eur 2018 m. pirmąjį pusmetį. Grynasis pelnas sudarė 0,4 mln. Eur, lyginant su 4,4 mln. Eur 2018 m. pirmąjį pusmetį.

„Didelį dėmesį skiriame veiklos sąnaudų kontrolei. 2019 m. pirmąjį  pusmetį bendrosios ir administracinės išlaidos, neskaitant vienkartinių išlaidų, sumažėjo 4,9 proc. lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Bendros Grupės veiklos sąnaudos padidėjo tik 0,9 proc., o pardavimai išaugo 3,8 proc.lyginant su praėjusių metų pirmuoju pusmečiu.Ir toliau ieškome galimybių didinti veiklos efektyvumą išlaikant aukštą paslaugų kokybę“, – pabrėžė „Novaturo“ finansų direktorius Tomas Staškūnas. – „2019 m. pirmąjį pusmetį Bendrovės pelningumui įtakos vis dar turėjo didesnės išlaidos, susijusios su pagrindinio aviacijos partnerio pasikeitimu 2018 m. ketvirtąjį ketvirtį. Tačiau šis poveikis mažėja ir daugiau neturėtų daryti įtakos mūsų finansiniams rezultatams“.

„Mūsų tikslas – išlaikyti  rinkos lyderio poziciją – nesikeičia. Ateinančiam 2019-2020 m. žiemos sezonui klientams pasiūlėme platų įvairių kelionių pasiūlymų asortimentą. Tai jau pasiteisino – skaičiuojame 5 proc. išankstinių pardavimų augimą žymiai didesniu pelningumu lyginant su praėjusiais metais. Būsimo vasaros sezono programos apimtis suplanavome panašias kaip ir 2019 metais ir tuo pat metu ieškome galimybių jas dar padidinti. Pavyzdžiui, didiname pažintinių kelionių lėktuvu pardavimų apimtis, siūlydami šį produktą Latvijos ir Estijos rinkose“, – sako A. Keinytė.

 

„Novaturo“ grupės finansiniai rezultatai

(Eur, tūkst.)

H1 2019

H1 2018

Pokytis

Pajamos

83 260

80 239

+3,8%

Bendrasis pelnas

10 060

14 113

-28,7%

EBITDA

1 728

5 875

-70,6%

Grynasis pelnas

437

4 402

-90,1%

Pranešimą paskelbė: Justina Polikaitytė, UAB „Publicum“