Laisvalaikis

Pradedami mokomieji skrydžiai karšto oro balionais

VšĮ Oreivystės centras pradeda mokomuosius, kontrolinius ir egzaminų skrydžius karšto oro balionais.

„Suprantama, kad dėl galiojančių karantino sąlygų kol kas dar negalime pasiūlyti skrydžių oro balionais plačiajai visuomenei. Tačiau darome viską, kad nuslūgus pandemijai ir sušvelnėjus karantino apribojimams, žmonės ir vėl galėtų paįvairinti savo kasdienybę. Džiaugiamės pirmu etapu – oficialiu leidimu pradėti  mokomuosus ir kontrolinius skrydžius. Tikimės, kad netrukus prasidės treniruočių ir sportiniai skrydžiai, o dar po kiek laiko –  ir keleivių skraidinimas oro balionais. Mūsų paslauga yra teikiama išskirtinai tik atviroje erdvėje, todėl tikimės, kad sąlygos skraidinti keleivius oro balionais bus greitai sušvelnintos“ – sako Aurimas Vengrys, VšĮ Oreivystės centras direktorius plėtrai.

„Visiškai pritariame Vilniaus mero minčiai, kad mūsų miestai turi būti gyvi ir šiuo metu! Ypač – sostinė, kurią vis dar norime vadinti ir oro balionų sostine. Niekas kitas taip nepuošia miesto, kaip jo gyvnetojų šypsenos. O danguje pasirodę balionai neabejotinai priverčia šypsotis visus, kurie juos mato! – priduria renginių organizatorius, Oreivystės centro pilotas-instruktorius Giedrius Leškevičius. – Dabar, kai į didžiųjų Lietuvos miestų tarptautinius oro uostus lėktuvų atskrenda labai nedaug, balionams vietos čia tikrai turi pakakti. O mes, oro balionų pilotai, galėtume palaikyti ir tobulinti įgūdžius, skrisdami valdomoje erdvėje“. 

Kad neprarastų kvalifikacijos ir galėtų vykdyti komercinius skrydžius, t.y. skraidinti keleivius, pagal Europos Sąjungos reglamentą oro baliono pilotas gali tik tuomet, jei per pastaruosius pusę metų savarankiškai skrido 3 kartus arba 1 kartą prižiūrint instruktoriui. Žinant, kad skrydžių oro balionais sezonas Lietuvoje paprastai trunka tik 6 mėnesius (nuo balandžio iki spalio), išlaikyti reikiamą kvalifikaciją per likusius pusę metų yra gana sudėtinga. Tad dažniausiai sezoną oreiviai pradeda nuo savo įgūdžių patikrinimo, t.y. kontrolinių skrydžių su instruktoriumi.

Mokomųjų ir kontrolinių skrydžių metu oro balionu paprastai skrenda 2 – 3 asmenys: instruktorius arba egzaminuotojas ir 1-2 mokiniai. Tačiau visas ekipažas, įskaitant žemės komandos vairuotoją ir pagalbininką, paprastai susideda iš 4 asmenų. Tradicinė 4 asmenų komanda yra sutinkama ir sportininių skrydžių, ir renginių metu.

ʺ Manome, kad jau nuo šios savaitės būtų tikslinga leisti ne tik mokomuosius, bet ir sportinius bei treniruočių skrydžius, taip pat sportinius oro balionų renginius be žmonių susibūrimų (juk stebėti oro balionų skrydžius galima patogiai ir saugiai pro namų arba automobilio langą). Taip pat galėtų būti leidžiamas nedidelių grupių, pavyzdžiui, iki 4 keleivių skraidinimas oro balionais; ypač jei jie iš vienos šeimos. Tai būtų proga oreiviams palaikyti savo kvalifikaciją, o skraidantys oro balionai, kad ir pavieniai, plačiajai visuomenei suteiktų vilties, kad gyvenimas greitai grįš į savo vėžes ʺ – sako Aurimas Vengrys.

Pasak A.Vengrio, antru etapu (nuo gegužės 11 d.) galėtų būti leidžiamas keleivių iki 8 ar 10 asmenų skraidinimas, žinoma, laikantis būtinų apsaugos priemonių (dėvint veido kaukes ar respiratorius, pirštines, dezinfekuojant įrangą, jei reikia – matuojant temperatūrą ir, kur įmanoma, ribojant atstumus tarp žmonių (baliono pakilimo ir nusileidimo vietoje). Tokiu keliu jau eina kai kurios Europos šalys, pavyzdžiui, Čekija ir Danija. Didesniuose oro balionuose, talpinančiuose daugiau, kaip 10 keleivių, galėtų būti įrengtos specialios pertvaros, keleiviams atskirti skrydžio metu. Tokias pertvaras jau pradėjo gaminti kone visi oro balionų gamintojai.

Oro balionas – seniausia skraidymo priemonė, išrasta Prancūzijoje 1783 metais. Lietuvoje skrydžiai oro balionais pradėti tik prieš tris dešimtmečius –  1988 metais. Nepaisant to, šiuo metu Lietuvoje yra registruota apie 130 karšto oro balionų ir išduota daugiau kaip 200 oro baliono pilotų licencijų. Pagal registruotų oro balionų skaičių milijonui gyventojų Lietuva patenka tarp 5 daugiausiai balionų turinčių šalių, tokių kaip Šveicarija, Austrija, Nyderlandai ir Belgija. Pagal išduotų oro baliono pilotų licencijų skaičių milijonui gyventojų Lietuva yra pirmaujanti pasaulyje.

            Lietuvos oreivių bendruomenė gerai žinoma pasaulyje ir dėl sportinių pasiekimų – jau du dešimtmečius Lietuvos oro balionų pilotai patenka tarp geriausių Europos ir pasaulio sportininkų ir ne kartą yra lipę ant nugalėtojų pakylos. Lietuvą taip pat garsina pasaulinio lygio renginiai – Pasaulio ir Europos čempionatai, organizuoti Lietuvoje. Lietuviai pilotai aktyviai skraido ir skraidina keleivius kitose pasaulio šalyse: Vokietijoje, Prancūzijoje, Turkijoje, JAE, Vietname.

Pranešimą paskelbė: Aurimas Vengrys, Oreivystės centras, VšĮ