Vilniaus oro uoste šią savaitę startavo pirmieji nusidėvėjusių riedėjimo takų atnaujinimo ir perono rekonstrukcijos rangos darbai. Pagrindinis rekonstrukcijos projekto tikslas – atnaujinus dangas, jas išplatinti, sudaryti sąlygas riedėti didesnės kategorijos orlaiviams bei diegti aplinkosauginius sprendimus. Didžiąją dalį darbų atliks kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“, projektą numatoma įgyvendinti iki 2021 metų pabaigos, nestabdant įprastos oro uosto veiklos.
Bendra numatomos rangos sutarties vertė yra 34 mln. eurai (su PVM). Didžioji dalis šios rekonstrukcijos projektų yra iš dalies finansuojami iš Europos Sąjungos fondų lėšų. Savo apimtimi projektas viršys 2017 metais vykdytą Vilniaus oro uosto kilimo-tūpimo tako rekonstrukcijos projektą, kuris kainavo 25 mln. eurų.
„Oro uostai nuolat gyvena atsinaujinimu, nes turima infrastruktūra cikliškai turi būti atnaujinama ir modernizuojama, kad atitiktų to laikotarpio aviacijos saugos reikalavimus ir tenkintų aplinkosauginius poreikius. Taip pat visos investicijos yra paremtos skaičiavimais, kad jų tarnavimas ir atsipirkimas turėtų užtrukti apie 10-15 metų“, – teigia Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.
Pirmųjų etapų metu iki 2020 metų pabaigos Vilniaus oro uosto vakarinėje dalyje bus atnaujinti riedėjimo takai F ir E. Lygiagrečiai per šiuos metus tęsis rangos darbai kitoje oro uosto pusėje, kur vyks šiaurinio perono rekonstrukcija ir papildomo riedėjimo tako įrengimas, taip pat atnaujintos orlaivių stovėjimo vietos.
Šio projekto viešajame rangos darbų pirkime dalyvavo penkios didelę patirtį turinčios kompanijos, tarp kurių buvo ir užsienio bendrovės.
Šiaurinio perono plėtra
Viena svarbiausių šio rangos projekto dalių – Vilniaus oro uosto šiaurinio perono rekonstrukcija, kuri apims naujos asfalto dangos įrengimą ir betoninių orlaivių parkavimo aikštelių įrengimą, stovėjimo vietų ženklinimą, efektyvų ir taupų apšvietimą, naujų žiburių įrengimą, efektyvesnį paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimą. Šiame perone ateityje bus naudojamos ir modernios požeminės elektros sistemos (angl. Ground Power Unit), kurios patogiau aptarnaus orlaivius.
„Šiuo metu visi jaučiame, kad skrydžių apimtys yra labai sumažėjusios, tačiau šie strategiškai svarbūs rekonstrukcijos darbai yra nukreipti į ateitį, kuri be jokios abejonės vėl grąžins nemažą lėktuvų ir keleivių srautą į Vilniaus oro uostą. Pagrindinis iššūkis organizuojant šiuos rekonstrukcijos darbus yra viską atlikti nuolat veikiančiame oro uoste, nestabdyti įprastos veiklos, todėl operacijų ir darbų eigos planavimas buvo bei liks šių darbų kontekste itin svarbus“, – tvirtina Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas
Perono rekonstrukcija prisidės prie saugaus orlaivių eismo sąlygų gerinimo, trumpinant orlaivių riedėjimo atstumą – sumažės triukšmo lygis ir lėktuvų CO2 emisija, o tai tiesiogiai siejasi su Lietuvos oro uostų strateginiu tikslu investuoti į aplinkos apsaugos priemones.
Riedėjimo takų atnaujinimas
Rangos darbai taip pat apims strategiškai svarbias Vilniaus oro uosto aerodromo dalis – riedėjimo takų atnaujinimą ir papildomų įrengimą. Planuojama rekonstruoti esamus riedėjimo takus F ir B (2021 metais). F tako rekonstrukcijos tikslas atnaujinti dangas, išplatinti taką ir taip padidinti jo galimybes aptarnauti aukštesnės kategorijos orlaivius, jį pratęsti ir sukurti greitesnį nuriedėjimą kilimo ar tūpimo link. B tako rekonstrukcijos tikslas – atnaujinti iš pagrindų pasenusias dangas.
Projekto metu bus įrengtas naujas riedėjimo takas Z, kuris sujungs naują šiaurinį peroną su kilimo ir tūpimo tako slenksčiu. Orlaivių riedėjimas per naujai įrengtą taką leis sutrumpinti orlaivio kilimo ir tūpimo tako užėmimą ar atlaisvinimą. Greitesnis ir tiesesnis riedėjimas link kilimo ir tūpimo tako pagerins skrydžio saugą bei mažins orlaivių manevravimo trukmę.
Apie Vilniaus oro uostą
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių.
Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB