Įmonių pardavimas šiuo metu yra gan įprastas verslas, kuriuo užsiima buhalterinės apskaitos bei finansinių konsultacijų įmonės. Šios įmonės superka planuojamas likviduoti įmones, kurios atitinka tam tikrus kriterijus, o vėliau jas „apdirbę“, parduoda norintiems kuo greičiau startuoti savo verslą legaliai. Tam, kad pradėti kalbėti, kodėl verta įsigyti įsteigtą įmonę, vertėtų paminėti, kokios įmonės yra superkamos ir turi paklausą šioje naujai susiformavusioje rinkoje.
- Įmonė turi būti UAB, šis statusas yra populiariausias, nors gali būti ir MB, AB ar IĮ.
- UAB turi būti įsteigta prieš daugiau nei metus nuo likvidavimo/pardavimo,
- Įmonė turi būti nutraukusi visus įsipareigojimus, neturėti skolų su VMI, Sodra, klientais, tiekėjais ir kitais suinteresuotais asmenimis,
- UAB buhalterija turi būti tvarkinga ir užbaigta.
Taigi, tokios įmonės patekusios į įmonių pardavėjų rankas yra sutvarkomos ir paruošiamos greitam pardavimui. Tokios įmonės jau turi:
- Įstatinį kapitalą,
- Sąskaitą banke,
- Gali turėti PVM mokėtojo statusą,
- Antspaudą,
- Įstatus,
- Registracijos adresą,
- Kitus būtinus dokumentus
- Gali būti teikiamos buhalterinės paslaugos.
Taigi, pirma priežastis kaip ir aiški, gaunamas visas įmonės paketas, viskas ko reikia norint pradėti verslą čia ir dabar, nereikia nieko kurti, atidarinėti sąskaitų, laukti kol bus patvirtintas PVM mokėtojo statusas ar pan.
Antra, UAB parduodančios įmonės turi daug parduodamų įmonių, tad yra iš ko pasirinkti. Galima rinktis pavadinimus, kurie atitiktų įmonės veiklą, būtų lotyniški arba rašomi lietuviškomis raidėmis.
Trečia, šioje rinkoje itin vertinamos ilgesnę veiklos istoriją turinčios, transporto ar statybų sektoriaus įmonės, kurios turi sertifikatus, darbų leidimus, licenzijas. Įsigijus tokią įmonę, galima iškarto dalyvauti darbų atlikimo konkursuose, atlikti darbus, kuriuos būtų negalima atlikti nesulaukus specialių leidimų išdavimo. Transporto ir statybų sektoriuje tokie pardavimai itin dažnas reiškinys.
Ir galiausiai, niekas nepasitiki rinkos naujokais. Itin sunku neturint veiklos istorijos įtikinti klientą, jog įmonė gali puikiai atlikti darbus. Tuo tarpu, jei klientas mato, jog įmonė įsteigta prieš penkmetį ir sėkmingai veikia dabar, pasitikėjimas kaip mat išauga.