Ar žinote pagrindinę priežastį, kodėl buvo pradėta pirštis pasitelkiant sužadėtuvių žiedus? Šios iki šių dienų išlikusios tradicijos priešistorė mena senų senovę – ir tai ne visuomet buvo labai romantiška.
Kuomet pradedama domėtis sužadėtuvių žiedais, tampa akivaizdu, kad vyras rado tą vienintelę ir nepakartojamą moterį, su kuria norėtų praleisti visą savo gyvenimą. Ir nors visiems yra akivaizdu, kad tokiais atvejais pirmiausia yra reikalingi sužadėtuvių žiedai (https://kolje.lt/ziedai/suzadetuviu-ziedai), tikrai ne kiekvienas žmogus žino, kodėl.
Žinoma, tik nesupraskite klaidingai. Sužadėtuvių žiedai yra nepakartojami! Reikia džiaugtis, kad sužadėtuvės šiandien yra neatsiejamos nuo įspūdingo grožio sužadėtuvių žiedų, o ne sužadėtuvių atviruko ar laukinių gėlių puokštės. Tačiau visuomet įdomu sužinoti, kodėl būtent sužadėtuvių žiedai!
Tiesą sakant, tai yra tradicija, kuri mena dar senovės Egipto laikus. Buvo tikima, kad apskritimas yra amžinybės simbolis. Senovės Egipte poros apsikeisdavo žiedais, pagamintais iš pintų nendrių. Žiedai buvo dėvimi ant kairiosios rankos bevardžio piršto, kuriame yra vena, tiesiogiai susijungianti su širdimi, vėliau pavadinta „Vena amoris“.
II am. pr. Kr. romiečiai pradėjo vietoje pinigų ar kitų vertingų materialinių daiktų būsimai nuotakai dovanoti sužadėtuvių žiedus. Tačiau ši tradicija nebuvo susijusi vien tik su meile – tai buvo nuosavybės simbolis. Jaunikis pirmiausia nuotakai įteikdavo auksinį žiedą, kurį ji dėvėdavo sužadėtuvių ceremonijos metu ir svarbiausiuose renginiuose, o tuomet geležinį žiedą – dėvėjimui namuose. Pastarasis žiedas užtvirtindavo nesulaužomą teisinį susitarimą, tokiu būdu perimant į ją visišką nuosavybę.
Nors deimantai šiandien yra vieni iš populiariausių brangakmenių, naudojamų sužadėtuvių žiedų gamyboje, istorija rodo, kad pradžioje tai nebuvo populiaru. Pirmasis istoriniuose šaltiniuose užfiksuotas sužadėtuvių žiedas su deimantu buvo 1477 m. Tačiau net ir tuo laikotarpiu tai nebuvo dažnas pasirinkimas.
Viskas pasikeitė tuomet, kai deimantai buvo atrasti P. Afrikoje. 1880 m. Cecil Rhodes drauge su kitais investuotojais įkūrė „DeBeers Mining Company“ kompaniją. Per dešimtmetį jie ėmė kontroliuoti net 90 proc. visos pasaulinės deimantų rinkos ir reklaminės kampanijos metu išpopuliarino sužadėtuvių žiedus su deimantais.
Kuomet baigėsi Didžioji ekonominė krizė (arba Didžioji depresija), minėtos kompanijos reklamos agentūra „N.W. Ayer & Son“ sukūrė visame pasaulyje greitai išpopuliarėjusią kampaniją, kurios šūkis buvo „A Diamond is Forever“ (liet. „Deimantas yra amžinas“). Reklamos kampanija skatino vyrus savo dviejų mėnesių atlyginimą skirti šiam brangakmeniui. Todėl nuo pat 1940 m. sužadėtuvių žiedai su deimantais tapo populiariausiu produktu bene visose juvelyrinių prekių parduotuvėse.
Ir nors tokie sužadėtuvių žiedai turi savo kainą, tai gerokai romantiškesnis ir gražesnis simbolis nei gilioje senovėje pasitelktos priemonės, kuomet urviniai žmonės iš žolės nupindavo virvutes ir apjuosdavo jomis savo išrinktųjų riešus, kulkšnis ir liemenį tam, kad galėtų patys valdyti jų sielas.